17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم

17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم:

  • ایجاد فضای نشیمن

محل نشیمن و غذاخوری شما باید نزدیک به آشپزخانه و تا حد امکان راحت باشد. آیا با کاشتن احاطه می شوید یا فضای نشتن ، فضایی باز خواهد بود؟ ایجاد یک مرز طبیعی اطراف منطقه بسیار خوشایند است. اگر یک مرز طبیعی اطراف منطقه نشیمن ایجاد کنید خوشایند خواهد بود.

طراحی کردن ویلا بر اساس ضوابط و استانداردهای طراحی ویلا

به طور کلی، طراحی کردن ویلا کار ساده ای نیست. افراد متخصص در این زمینه می بایست یک سری ضوابط و استانداردهایی را در نظر بگیرند و بر اساس آن ها اقدام به طراحی کردن ویلا کنند. حال این ضوابط و استانداردهای طراحی ویلا می توانند بر اساس نوع ویلا، نوع نظر شخص و قوانین طراحی داخلی و دکوراسیون باشند.

شرکت ویلا 1000 به نشانی اینترنتی https://www.villa1000.com به عنوان یکی از بهترین شرکت هایی است که می تواند اقدام به طراحی انواع ویلاها در شمال، جنوب کشور، تهران و استان های مختلف کند. خدمات ارائه شده در شرکت ویلا 1000 بسیار متنوع می باشند و شما می توانید بر اساس سلیقه خود هر یک از طرح های زیر را برای طراحی ویلای خود انتخاب نمایید.

نکته بسیار مهمی که باید در هنگام طراحی ویلا در نظر گرفت، تلفیق طبیعت با بهترین مصالح ساختمانی است تا در نهایت یک ویلایی با قوام بالا ساخته شود. همچنین، بر اساس آب و هوا و نوع شرایط خاص منطقه، نوع طراحی ویلا باید متفاوت باشد.

در مورد سایه نیز فکر کنید : چتر آفتابی راه حل آسانی است اما ممکن است بخواهید چیزی شبیه آلاچیق برای یک منطقه با سایه دائمی بسازید. در این صورت، کاشت ویستریا را برای پوشاندن آن در نظر بگیرید ویستریا برای آلاچیق مناسب است، هرس آن آسان است و زنبورها آن را دوست دارند.

اطمینان حاصل کنید که میز شما به راحتی با فضا مناسب است و فضایی برای مانور وجود دارد. گیاهان معطر برای یک محل نشیمن دوست داشتنی هستند، بنابراین گلدان های پر از نیلوفر و گل شمعدانی را در نزدیکی خود داشته باشید.

باغ حسی

 

 

 

  • رنگ

چندین روش مختلف برای رنگ آمیزی باغ وجود دارد. شاید بخواهید فقط یک یا دو رنگ را اولویت بندی کنید، مانند باغ سفید معروف Sissinghurst. ممکن است رنگ‌های ملایم یا رنگ‌های جواهری غنی، یا درهم آمیزی رنگ‌های رنگین کمانی را دوست داشته باشید.

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید رنگ خانه شما است،

مخصوصا برای گیاهانی که از خانه شما بالا می روند یا درست در کنار خانه شما هستند.یکی از دلایلی که همه عاشق سنگ کرم رنگ هستند این است که همه چیز با آن خوب به نظر می رسد.

ماسه سنگ هورنتون با رنگ نارنجی اش عاشق رنگ سبز لیمویی افوربیا ، رنگ برنزی رازیانه برنزی، رنگ آفتاب سوخته اقاقیای سه چرخ و هر نوع رنگ کرم و تیره است.

 کار برای ست کردن رنگ با آجر مشکل است. قرمز و نقره‌ای روی آجر خوب به نظر می‌رسند، به‌عنوان مثال، کلپوره فروتیکان بالارونده و رنگ‌های شراب تیره نیز به خوبی کار می‌کنند و کرم‌ها و سبزی‌های لیمویی همیشه در کنار هم فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

وقتی صحبت از حاشیه های ویلا می شود، به عنوان یک قاعده قدیمی، اگر حاشیه شما دور است، می توانید از رنگ های نارنجی، قرمز و آبی قوی استفاده کنید که باعث می شود نزدیک تر به نظر برسد. برای حاشیه‌های نزدیک‌تر به خانه، تمایل من به استفاده از رنگ‌های ملایم‌تر است. برای هر حاشیه ای، مطمئن شوید که رنگ سبز لیمویی روشن وجود دارد، زیرا به زیبایی خودنمایی می کند.

 

  • رایحه

هرگز فراموش نمی‌کنم که از مسیری سایه‌دار به سمت درب ورودی  ویلای یکی از دوستانم رفتم و تازه باران باریده بود، این خط بوی خوش لیمویی زنبق دره ای به سمت بالا می‌پیچید و من می‌خواستم آن را  در بطری بریزم. رایحه یک عنصر حیاتی در هر باغی است، بنابراین مطمئن شوید که برای آن برنامه ریزی کرده اید.

گل رز،گل ویستریا یا پیج گلیسین ، پیچ امین الدوله، گونه ستاره زیبا فیلادلفوس

 (گیاهی خزان‌پذیر از خانوادۀ گُلِ اِدریس. در ردیف گل‌های باغچه‌ای است و به‌سبب برخورداری از رایحۀ بهار نارنج، نارنج کاذب نامیده می‌شود. فیلادِلفوس که از گونه‌های یاس به‌شمار می‌آید بیش از ۶۵ نوع دارد و در زُمرۀ گیاهان بومی شمال آسیا، ژاپن، غرب و سواحل جنوب اقیانوس آرام در امریکا و مکزیک است. این گیاه زینتی و خوش رایحه در اواخر بهار گُل می‌دهد و در زمین کم‌آب، به‌خوبی رشد می‌کند. ارتفاع نارنج کاذب و برخی دیگر از گونه‌های این گیاه به سه متر می‌رسد و برخی گونه‌ها گل‌های خوشه‌ای سفیدرنگ و برخی دیگر گُل‌هایی طلایی‌رنگ دارند) از ، گونه جواهر مکزیکی فیلادلفوس ، لیلیوم رگال یا سوسن سلطنتی یا شاه سوسن(جنس سوسن شامل حدود ۱۰۰ گونه است که اغلب بین ۱۰ تا ۶۰ درجه عرض جغرافیایی شمالی در آسیا، آفریقای شمالی و در اروپا پراکنده اند. هیبرید های آسیایی شامل آنهایی است که گل به رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز، زرد، برنزی و سفید بوده و روی گل به طور معمول رو به بالا بوده و دارای عطر کم یا فاقد عطر هستند. هیبرید های شرقی دارای سایه هایی از قرمز، صورتی و سفید بوده و بسیار معطر هستند و گل ها به صورت افقی قرار دارند. سوسن های شرقی یکی از گل های گلدانی مهم بوده که به عنوان گل بریدنی نیز به مقدار زیاد استفاده می شود همچنین می توانند برای تزیین در باغچه استفاده شوند.) ، کالیکانتوس (یا فلفل دلمه ای کالیفرنیا درختچه ای بزرگ، راست گرد، بوته ای و برگریز است که دارای گل های معطر و قرمز تیره به طول 5 سانتی متر است که با گلبرگ های تسمه ای زیادی از اواخر بهار تا اوایل تابستان با شکوفه های پراکنده تزئین شده است که تا اوایل پاییز دوام دارد) همگی بوی فوق‌العاده‌ای دارند و در هر باغی از ضروریات مطلق هستند.

وقتی صحبت از گل رز می شود، گل مادام آلفرد کریر( این گل رز برگریز است، بنابراین در پاییز تمام برگ های خود را از دست می دهد، سپس هر بهار شاخ و برگ های تازه تازه ظاهر می شود. گلهای معطر، کاملاً دوتایی، سفید تا صورتی کمرنگ از جولای تا سپتامبر و برگهای سبز روشن.)یکی از بهترین ها است، اما اگر کسی از من بخواهد که یک گیاه را برای عطر انتخاب کنم، انتخاب من گل رز پامچال و بخور خوشبوی گل رز است.

وقتی از کنار آن در باغ می گذرید، بوی عود شگفت انگیزی به مشام شما می رسد، اما این برگ ها هستند که بو می دهند، نه گل. به نظر من برای داشتن ظاهری خوب و رایحه خوب، کالیکانتوس باید یکی از خوش‌تیپ‌ترین بوته‌های خوشبو باشد.

  • بافت

بافت اغلب نادیده گرفته می شود، اما یکی از مهم ترین عناصر هر باغ است. با نگاه کردن به باغ خود، چشمان خود را به هم بزنید و ببینید که چگونه به نظر می رسد. اگر همه آن ها به یک توده نرم تبدیل می شوند، به شکل های پررنگ تری نیاز دارید. اگر همه چیز نسبتاً سنگین به نظر می رسد، پس باید مناطق سبک تری برای کاشت ایجاد کنید. سعی کنید چمن نرمی مانند  استیپا بسیار نازک را با گل رز  سفید بوته ای دزدمونا ترکیب کنید، سپس بافت‌های سنگین‌تر را با ممرزهای بریده شده در کاشت نرمتر اطراف اضافه کنید و سپس مریم گلی آبی خطی را با شکل‌های گرد روشن‌تر نخل کنتیا مقدونی به رنگ یاقوت اضافه کنید.

 و هیچ چیز مانند تضاد کاشت سبز برای درک واقعی بافت در باغ وجود ندارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در پنج شنبه 4 خرداد 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco